- Slovensko
- Všeobecné info
- Praktické info
- Dopravné info
- Najkrajšie miesta
- Kto je kto na Slovensku
- Osobnosti Slovenska
- Regióny Slovenska
- Tipy z regiónov
- Pravidelné podujatia
- Užitočné odkazy
Širšia a bezpečnejšia. Dosluhujúcu lávku cez Trnávku už vymenili
Robustnú oceľovú konštrukciu vyrobili v Zlatých Moravciach, do Trnavy ju prevážali vcelku a v noci.
Zákaz vstupu platil pre chodcov, cyklistov i motocyklistov. Vzhľadom na to, že ide o frekventované miesto, ktorému sa dalo vyhnúť iba veľkou okľukou, takmer všetci ho ignorovali.
Stará lávka už nevyhovovala
Z mestského úradu nám potvrdili, že stará lávka už staticky nevyhovovala bežnému užívaniu, nosná oceľová konštrukcia bola oslabená, podlaha na viacerých miestach prehnitá a betónové podpery boli zvetrané .
Robotníci ju začali rozoberať v druhej polovici septembra. Práce vraj prebiehali bez závažnejších problémov. Bez komplikácií sa vykonali aj prekládky sietí, ktoré boli vedené popri lávke.
Telekomunikačné a elektrické káble bezpečne preložili. Nová lávka stojí na železobetónových podperách, ktoré sú osadené na mikropilótach, pod každou podperou sú až tri. Hlavná časť lávky je z ocele. „Tvorí ju oceľová konštrukcia premostenia z hrubostenných uzavretých profilov s dĺžkou 18 metrov,“ dodal Dušan Béreš, šéf investičnej výstavby mesta Trnava.
Ide o takzvanú priehradovú konštrukciu.
Širšia s hrubšími doskami
Nová lávka je podstatne širšia ako jej predchodkyňa, má 3,5 metra, celková dĺžka vrátane nábehov je 22 metrov.
Podlaha lávky je z drevených dosiek s hrúbkou až 5 centimetrov. „Oceľová konštrukcia lávky bola vyrobená v Zlatých Moravciach, previezli ju ako celok v nočných hodinách z 13. na 14. novembra. Montovať ju začali ráno po dovezení,“ doplnil Béreš.
Samotné osádzanie konštrukcie lávky na pripravené podpery zabralo asi hodinu. Stavbu už prebrali, lávku skolaudovali ešte koncom novembra.
Na lávku pôvodne vyčlenili viac ako 107-tisíc eur, súťažou sa podarilo cenu stlačiť o šesť- tisíc eur.